czwartek, 25 maja 2017

Dzień doberek, jak się macie?

Wiecie, że już jutro piątek? Kolejny weekend za pasem, jeszcze tylko kilkanaście dni i rozpocznie się dla mnie w pełni nowy sezon! Bardzo się cieszę, ale z drugiej strony trochę mi przykro, że będę tutaj znacznie rzadziej. Dlatego może lepiej jeśli będziecie szukać mnie na YT : stefa_na_YT.  Długo się nad tym zastanawiając, postanowiłam ostatecznie dołączyć do video społeczności. Postaram się na bieżąco relacjonować co tam w świecie.
A tymczasem co dla Was dzisiaj przygotowałam? Jeśli wybieracie się w tym roku do Grecji, będzie to wasz kieszonkowy MUST HAVE mini przewodnik, czyli podstawy języka greckiego!


Nie bójcie się używać podstaw języka. Choć teraz wydaje się to nieprawdopodobne, wiele razy może wam się to przydać. Chociażby w sklepie, na dworcu czy w hotelu. Czasem bywa tak, że w miejscowości turystycznej zaledwie kilka osób mówi po angielsku. I co wtedy? Jak zamówicie taksówkę, albo jedzenie w restauracji? Okej, do dzieła.

Znalazłam na Pintereście kilka przydatnych tabelek. Pomyślałam sobie, że zawsze możecie je szybko ściągnąć i zachować gdzieś w smartfonie. Nie musicie się uczyć, po prostu zapoznajcie się z tym przed wyjazdem.




W tabelkach macie uwzględnioną wymowę, ale uczulam, że "x" czytamy jako nasze "h". Generalnie, co ja tu będę mówić, co do wymowy najważniejszych słów :


Widzicie adres tej stronki na dole? Jeśli ktoś chce więcej - wchodźcie, czytajcie i mówcie po grecku!
Mam nadzieję, że przeczytaliście cokolwiek. Uciekam tymczasem, obowiązki wzywają.

Καλή σας μέρα - Miłego dnia!
Stefka.

Stefka. 

4 komentarze:

  1. Na pewno się przyda :) Pozdrawiam i witam w blogosferze :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ne to znaczy tak :)
    Http://www.poszukujacraju.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. dokładnie, często jest to bardzo mylne dla turystów :) przyznam, że sama na początku też się łapałam na pomyłkach!

    OdpowiedzUsuń